shopping_bulgariamall_sofia_01

Иновативни решения в България

Търговски център Bulgaria Mall

Bulgaria Mall е изпълнен с четири подземни нива с над 1200 паркоместа и супермаркет. На надземно ниво има четири нива, с 124 магазина, кино и заведения за хранене. Главният вход съчетава анимиран фонтан с двойно вентилируема фасада с вградени реклами и 460 цифрово контролирани динамични LED светлини. Визията на главния вход се допълва от LED осветена табела "Bulgaria Mall", изрязана от неръждаема стомана, с височина 3,5 метра и дължина от 50 метра.
shopping_bulgariamall_sofia_07
shopping_bulgariamall_sofia_18

Характеристики на проекта

Име на проект
Търговски център Bulgaria Mall
Местонахождение
София, България
Клиент
Mercury, Malta
Категория
Развлекателни центрове, Търговски обекти
Застроена площ
100000.00 m²
Тип на договора
Проектиране и Строителство до ключ
Sustainability
BREEAM Много добър
Период
2011 - 2012

Нови иновативни решения в България

Интериорът на сградата има уникално атриумно пространство с обща височина от 36 метра от най-ниската до най-високата точка. Атриумът е покрит с остъклени покривни светлини с площ от 1800 квадратни метра. Атриумното пространство в горната част на всеки етаж отново завършва с извит светодиоден архитектурен елемент, съставен от панели, изработени от армиран със стъклени влакна гипс (GRG), проектирани и произведени във Великобритания специално за проекта Bulgaria Mall. Всеки панел има различна форма и се отлива в индивидуално произведена форма, което позволява висока точност при изпълнението на проектираните криви. Комбинацията от този материал със съответната инсталационна технология никога не е била използвана в проект от този тип в България.

 

Зелена сграда

Сградата е сертифицирана по BREEAM за намаляване на отрицателното въздействие върху околната среда. Спечелихме и националния конкурс „Сграда на годината 2013” в категория „Сгради с елементи на зелена архитектура”. Вентилатори Jet се използват в подземните нива за контрол на замърсяването, вентилация и димните газове. Доставянето на свеж въздух до магазините се осигурява чрез енергоспестяващо активно термодинамично възстановяване, което никога не е било използвано в България за обекти от този тип. Отоплението, вентилацията и климатизацията на помещенията се осигуряват чрез водоохлаждаеми покриви.